Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Психолог радить...

 <

Бібліотека

<

Блог для конкурсу

 <

       

Шановні батьки!

1. Для вирішення питань щодо збереження життя та здоров’я, захисту прав та інтересів дитини ви можете звернутися до Младєнової Людмили Петрівни, соціального педагога, у кабінет на ІІ поверсі.  

 

2. Інформуємо вас про те, що на базі поліклініки №1 Дитячої лікарні №1,почав функціонувати кабінет «Клініки дружньої до молоді»(далі КДМ).

        У відділенні КДМ приймають спеціалісти: гінеколог, дерматовенеролог, психолог, педіатр, які надають медичний, психологічний та соціальний комплекс послуг дітям та молоді на основі «дружнього підходу», який рекомендовано Всесвітньою організацією охорони здоров’я і дитячим фондом ООН-ЮНІСЕФ. Принципи дружнього підходу реалізуються наданням допомоги на основі добровільності, доброзичливості, конфіденційності, анонімності, безкоштовності. Цільовою групою КДМ є діти віком 10-18 років. Робота спеціалістів КДМ засновується на консультуванні та забезпеченні на всіх подальших етапах діагностики та лікування, разом із соціальним супроводом. Завітати на сайт КДМ можна ТУТ

3. Закріплений за ЗОШ № 84 працівник з ювенальної превенції - капітан поліції Шматало Сергій Володимирович, телефон 099-717-40-91

 

4. Перелік установ та організацій, до яких можна звернутись за допомогою: 

Назва органу, установи

Адреса

Телефон

1.

Працівник превентивної діяльності Комунарського ВП ДВ ГУНП в Запорізькій області

 

вул. Космічна, 40 каб.№ 10

 

769-87-99

2.

Служба (управління) у справах дітей Комунарської  районної адміністрації

 

вул. Чумаченка, 32

287-09-61

287-03-71

3.

Телефон довіри

 

 

15-84

Щоденно

9.00-21.00

4.

Запорізький  центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

 

м. Запоріжжя

вул.Космічна,87

769-80-86

 

5.

Клініка дружня до молоді дерматолог,гінеколог, венеролог, психолог, педіатр для дітей та молоді від 10 до 24років

м. Запоріжжя

пр. Соборний,72

764-23-07;

764-18-72

6.

Комітет у справах сім’ї та молоді районної адміністрації

 

вул. Чумаченка, 32

287-03-75

7.

Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

 

+38(061247009)

 

5. Робота гарячої лінії

  • організація роботи Національних „гарячих ліній” з питань запобігання торгівлі людьми, запобігання насильству та захисту прав дітей
  • надання консультацій з питань виїзду за кордон з метою працевлаштування, навчання, одруження тощо та з питань насильства й захисту прав дітей
  • надання психологічної допомоги потерпілим від торгівлі людьми та насильства
  • постійне ведення та оновлення бази даних для надання консультацій по проблемі торгівлі людьми
  • розробка та видання інформаційних та методичних матеріалів для консультантів телефонів довіри та „гарячих ліній”
  • організація та проведення тренінгів, круглих столів, семінарів, конференцій та інших заходів для консультантів телефонів довіри та „гарячих ліній”
  • надання консультацій по електронній пошті з питань виїзду за кордон з метою працевлаштування, навчання, одруження тощо та з питань насильства.

Національна "гаряча лінія" з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (короткий номер з мобільного).

Національна дитяча “гаряча лінія”  0 800 500 225 або 772 (для дзвінків з мобільного)

Національна дитяча «гаряча лінія» працює по будням з 12.00 до20.00 та суботу – з 12.00 до 16.00 за безкоштовним номером 0 800 500 225(стаціонарний телефон) та безкоштовним коротким номером116 111(мобільний).

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної  дескримінації  працює цілодобово з загальноєвропейським номером 116 123(з мобільного безкоштовно).

Шкільна гаряча лінія 769-80-34

 

6. На І поверсі центрального входу школи постійно діє скринька довіри. В ній Ви можете  залишити свої пропозиції, зауваження для поліпшення роботи нашого навчального закладу. Також залишайте  свої  листи з пропозиціями, проблемними питаннями, що хвилюють Вас. Працівники психологічної служби та адміністрація школи розгляне усі Ваші звернення і обов`язково відреагує на них та допоможе Вам.

 

НАПРЯМКИ  РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА:

         Соціальний педагог виступає посередником між учнем і соціумом. За умови більш детального аналізу посередництва можна виділити декілька напрямів його здійснення:

 - між учнем і різноманітними структурами й установами;

 - між учнем та вчителями і вихователями;

 - між дитиною та батьками;

 -між учнем та іншими спеціалістами, які залучаються до вирішення виховних та навчальних проблем учня (тренери, керівники гуртків тощо);

 - між учнем та різними групами ровесників, молодіжними групами тощо.

 

    МОРАЛЬНО-ЕТИЧНІ ПРИНЦИПИ  ДІЯЛЬНОСТІ:

• повага до особистості;

• захист людських прав;

• почуття відповідальності;

• чесність та відвертість стосовно клієнта;

• обережність щодо використання методів і процедур;

• професійна компетентність;

• конфіденційність 

 

ЗА УЧАСТЮ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ОРГАНІЗОВАНА РОБОТА

З СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ ПІЛЬГОВИХ КАТЕГОРІЙ,

ДО ЯКИХ НАЛЕЖАТЬ:

- діти-сироти;

- діти, позбавлені батьківського піклування;

- діти, реєстрація яких проведена згідно зі ст.135 Сімейного Кодексу України;

- діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;

- діти батьків-афганців;

- діти-інваліди;

- діти з багатодітних родин;

- діти з малозабезпечених родин.

  

ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ КАТЕГОРІЇ:

Сирота – Свідоцтво про смерть обох батьків.

Дитина, позбавлена батьківського піклування – Рішення суду про позбавлення батьківських прав.

Дитина-інвалід – Посвідчення про інвалідність, медична довідка.

Неповна сім'я – Свідоцтво про розлучення.

Мати-одиначка – Свідоцтво про народження дитини, довідка з СОБЕЗУ з

підтвердженням статусу матері-одиначки.

Багатодітна сім'я – Свідоцтва про народження всіх дітей.

Прийомна сім'я – Рішення про призначення опіки.

Малозабезпечена сім'я з дітьми – довідка з СОБЕЗУ про малозабезпеченість.

 

ПОРАДИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА:

  БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

У спілкуванні зі своїми дітьми:

Радійте вашому синові, доньці.

Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорюючим тоном.

Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перериваючи.

Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.

У розмові з дитиною називайте як можна більше предметів, їх ознак, дій з ними.

Ваші пояснення повинні бути простими та зрозумілими.

Розмовляйте чітко, ясно.

Будьте терплячими.

Спочатку запитуйте «що?», а потім «для чого?», «чому?».

Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.

Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.

Частіше хваліть дитину.

Заохочуйте ігри з іншими дітьми.

Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б розповісти.

Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.

Намагайтесь проявляти інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати, співати тощо).

Не втрачайте почуття гумору.

Грайте з дитиною в різні ігри.

Частіше робіть щось спільно, усієї сім'єю.

Частіше спілкуйтеся зі спеціалістами, читайте книги про виховання дитини.

Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:

Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.

Не ставте забагато запитань.

Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.

Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.

Не вигадуйте для дитини багато правил - вона перестане звертати на них увагу.

Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.

Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.

 

БАТЬКИ!

 

1. Уранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прикрощі, не вживайте образливих слів. 

2. Не підганяйте її, розрахувати час — це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили — провини дитини в цьому немає. 

3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили. 

 4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, застережень: «Дивися, поводься добре!», «Щоб не було поганих балів» тощо. У дитини попереду важка праця. 

 5. Забудьте фразу: «Що ти сьогодні отримав?» Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитися (згадайте, як вам важко після виснажливого робочого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу. 

 6. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, а згодом сама все розкаже. 

 7. Зауваження вчителів вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть із дитиною спокійно. 

 8. Після школи дитина не повинна сідати відразу за виконання завдань, необхідно 2-3 години відпочити. 

 9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хвилин необхідно відпочивати 10-15 хвилин. 

 10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати. А коли вже потрібна допомога, то без крику, спокійно, з похвалою та підтримкою, вживаючи слова: «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель» тощо. 

11. Під час спілкування з дитиною не вживайте фразу: «Якщо ти будеш добре вчитися, то...». 

 12. Упродовж дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини 

13. У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Усі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте самі, без неї. Коли щось не виходить, порадьтесь з учителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного. 

14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. 

15. Залучайте дітей до хатньої і суспільної праці, точно визначте коло їх обов'язків. 

16. Учіть підлітка: 

 • цінувати дружбу, поважати суспільну думку; 

 • правильно оцінювати свою поведінку й поведінку інших; 

 • порівнювати свої дії з діями інших, робити відповідні висновки. 

 17. Виховуйте: 

 • витримку, наполегливість, готовність переборювати труднощі. 

 • чесність, правильність, уміння відстояти честь свою, родини, колективу тощо. 

18. Виробляйте звичку сумлінно виконувати завдання, доручення вчителів, батьків, учнівського колективу. 

19. Ні за яких обставин не заглядайте в портфель і кишені дитини. Навіть якщо вам здається, що ви все повинні знати про своїх дітей. 

 20. Коли ваша дитина прокидається, скажіть їй «Доброго ранку!» і не чекайте відповіді. Почніть день бадьоро, а не із зауважень і сварок. 

 21. Коли дитина повертається зі школи, запитайте: «Що сьогодні було цікавого?» 

 22. Намагайтеся, щоб дитина була прив'язана до помешкання. Повертаючись додому, не забувайте сказати: «А все-таки, як добре вдома!» 

23. Ваша дитина принесла бали на семестр. Знайдіть за що її похвалити. 

24. Постійно говоріть дитині: «Ти гарний, але не кращий за інших». 

 25. Скажіть дитині: «Не будь чепуруном — у класі не люблять чепурунів, не будь і замазурою — у класі таких не люблять. Будь просто акуратним». 

26. Коли ви роздратовані, почніть говорити з дитиною тихо, ледь чутно, тоді роздратування відразу проходить. 

 27. Коли дитина виходить з будинку, обов'язково проведіть її до дверей і скажіть: «Не квапся, будь обережний». 

28. Коли син чи дочка повертаються зі школи, зустрічайте його (її) біля дверей. Дитина повинна знати, що ви раді її поверненню, навіть якщо вона провинилася. 

 

 Якою ви повинні відпускати дитину до школи:

 

1.Учень повинен приходити до школи чистим: із чистими руками, шиєю, обличчям. Нігті на руках повинні бути коротко обрізані, волосся охайно розчесане. 

2.Учень повинен одягатися в чисту, охайну учнівську форму. Взуття повинно бути начищеним, чистим.

 

Що повинно бути у портфелі:

 

1.Учень повинен мати при собі чисту носову хусточку. 

2.У портфелі мають бути акуратно складені речі,  потрібні для занять на цей день. 

3.Книжки слід обгорнути. На обгортці має бути напис: предмет, прізвище учня, клас та номер школи. 

4.Щоб зошити мали охайний вигляд, потрібно класти їх у папку. 

5. Олівці, ручки покладіть у пенал. 

6.Стежте за, тим, щоб звечора все було готове до навчального дня і в портфелі не було нічого зайвого.

 

Пам'ятка для батьків  «Виконуємо домашнє завдання»:

 

       1. Учень упорядковує своє робоче місце, свій стіл для навчальних занять чи місце, відведене йому за спільним столом. 

       2. За записами у щоденнику чи в зошиті встановлює, що саме йому задали. 

       3. Згадує, у якій послідовності радив учитель виконувати те або інше завдання. 

       4. Готує потрібні підручники та приладдя: ручку, олівець тощо. 

       5. Знаходить завдання в підручнику, текст статей та письмових вправ, текст задач тощо. 

       6. Згадує навчальний матеріал, який пояснював учитель на уроці. 

       7. Згадує вказівки вчителя щодо способів виконання вправ. 

       8. Виконує роботу. 

       9. Звіряє зроблене з тим, що потрібно було зробити: чи часом чогось не забув. 

       10. Перевіряє, чи правильно виконав завдання; якщо є помилки — виправляє. 

       11. Якщо це можливо, звертається до батьків або до інших старших членів сім'ї з проханням перевірити, чи розуміє він зміст прочитаної статті, чи правильно розповідає, чи навчився пояснювати розв'язання задачі.

 

Як спілкуватися з дитиною:

 

1. Спілкування на рівних. Рівень очей. 

2. Попросити дитину вас чому-небудь навчити. 

3. Запитувати в дітей поради. 

4. Цікавитися планами дитини та їх враховувати. 

5. Запитувати в дитини її річ і стукатися до неї в кімнату. 

6. Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати. 

7. Давати посильні доручення - з відомим успіхом. 

8. Схвалення взагалі (у цілому). 

9. Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя). 

10. Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим. 

11. Зустрічати як кращого друга і проводжати. 

12. Якщо ви не праві, просіть вибачення. 

13. Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми. 

14. Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід). 

15. 100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня. 

16. Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації. 

17. Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум.

 

 

БАТЬКАМ ЩОДО СПІЛКУВАННЯ І ВИХОВАННЯ ПРОБЛЕМНОЇ ДИТИНИ

1. Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин – проблема емоційного і психічного стану. В такому стані треба звертатись до дитячого психотерапевта.

2. Якщо дитина гіперактивна – потрібна консультація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.

3. Якщо дитина запальна чи войовнича – переконайтесь чи саме батьки не провокують таку поведінку. До такої треба бути уважним, роз’яснювати наслідки такої поведінки, щоб вона вчилась регулювати свої стосунки із іншими людьми.

4. Якщо дитина не вміє стримувати гнів, необхідно залучити її до активного слухання, щоб вона вчилась вербально висловлювати агресію і знімати збудженість, нервовість.

5. Із кінозалу ( домашнього) виключити перегляд фільмів і телепередач із сценами насилля, жорстокості

6. Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.

7. Роз’єднати хулігана і жертву. Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його енергія використовувалась з миролюбною метою.

8.Привчити дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це можливо, без стороннього втручання.

9. Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.

10.Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила – це допоможе запобігти агресивності.

 

БАТЬКАМ ПІДЛІТКІВ, СХИЛЬНИХ ДО ПРАВОПОРУШЕНЬ

 

1. Намагайтеся бути завжди позитивним прикладом для своєї дитини, законослухняним громадянином своєї країни.

2. З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.

3. Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з дитиною, обговорення його протиправних вчинків (дій).

4. Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних друзів, дозвілля.

5. Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у підлітків негативної оцінки своїх учинків.

6. Ненав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю підлітка.

7. В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в сім’ї, звичні форми поведінки, спілкування, контролю та інше з дитиною та поміж дорослими.

8. Сприяйте особистісному зростанню дитини.

9. Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення, виробляйте вміння не тільки підкорятися, а й командувати.

 

Корисні посилання





Powered by Шаблоны Joomla.|Шаблоны Joomla Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.